چرا استعمال طلا برای مردان حرام است

چرا استعمال طلا برای مردان حرام است؟



پیش از همه باید بدانیم که خداوند هر چیزی را که برای ما نهی کرده است ضررهایی دارد که به خودمان   برمی گردد. اما از جمله ضررهایی که می توان برای استفاده طلا برای مردان برشمرد عبارتند از: از نظر پزشکی، طلا روی گلبول های قرمر خون مردان اثر سوئی دارد و سیستم ایمنی بدن آنان را دچار اشکال می کند. وقتی طلا با پوست تماس پیدا می کند، یون های آن وارد بدن می شوند. این یون ها در مردان در کبد جمع و همان جا متوقف می شوند و موجب اختلال می شوند

 


تحقیقات پزشکان در سالهای اخیر نشان داده است که طلا دارای خاصیتشبه القائی است که بر پوست و خون مردان اثر منفی می گذارد این خاصیت باعث می شود خون دچار غلظت خاصی شود و حالت کثیفی به آن دست دهد. البته نکات دیگری هم هست که در مجموع، موجب امراض قلبی و خونی و سکته می شود و این اثرات در مردان متفاوت است


 


همچنین به گزارش پایگاه خبری تقریب به نقل از "محیط"، پژوهش های علمی پزشکی نشان می دهد طلا بر گلبول های قرمز مردان تأثیر می گذارد ، در حالی که بر گلبول های قرمز زنان تأثیری نمی گذارد. این امر به دلیل وجود لایه چربی میان پوست و گوشت زنان اتفاق می افتد. این لایه مانع تأثیر اشعه های عنصر طلا بر روی گلبول های قرمز می شود.


 


پژوهش های فراوان علمی دیگر نشان می دهند که اشعه های طلا نقش منفی بر روی هورمون های جنسی مردان دارند، در حالی که اشعه های عنصر "نقره" بر مردان و زنان چنین تأثیری ندارد. در ترکیب بدن انسان، عنصر طلا، اورانیوم، آهن و عناصر دیگر وجود دارد ولی عنصر "نقره" وجود ندارد. طلا و نقره با ترکیبات موجود در غذا از خود واکنش نشان می دهند و به همراه آنزیم ها در بدن انسان ترکیباتی که برای سلامتی بدن انسان مضر است، ایجاد می کنند.

نکته: البته نمی توان قائل به این مطلب شد که تنها دلیل حرمت طلا برای مردان همین دلیل بالا می باشد ،و مطمئناً دلایل دیگری نیز وجود دارد که از دست بشریت دور مانده ،الله أعلم

 


پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) قرن ها پیش درباره این موضوع فرمودند: طلا و ابریشم برای مردان امتم حرام است و برای زنان امتم حلال است و این مطلب میزان اهمیت و فایده احکام اسلامی را ثابت می کند.




نظرات 4 + ارسال نظر
iraniangap.com سه‌شنبه 28 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 04:40 ب.ظ http://www.iraniangap.com

سایت جالبی دارید به دوستان خود بپیوندید و یک گروه برای خود تشکیل دهید :)

ابوصالح دوشنبه 17 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 01:15 ب.ظ

داداش پس چرا دندون طلا برای مرد ایرادی ندارد

منظور از طلایی که برای مردان حرام است طلائیست که کاربرد زینتی داشته باشد.
اما مراجع عظام دندان طلا را برای مردان مجاز می دانند.

مسعود شنبه 4 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 05:36 ب.ظ

اگه طلا به بدن ضرر میرسونه پس دندون طلا هم ضرر میرسونه! دیگه زینتی و غیر زینتی چیه دیگه!؟!؟ پس نقره هم اگه رنگش کنی (با آب طلا یا مشابه اون) و بعنوان زینت استفاده کنی، برای بدن ضرر داره؟!!؟
ضمن اینکه گلبول قرمز چه ربطی داره به سیستم ایمنی؟ اون گلبول سفیده که به سیستم ایمنی مربوطه!!!
و در آخر اینکه اون لایه چربی که فرمودید، بین پوست و عضله (به قول شما گوشت!!)، در بدن مردان هم هست!
من نمیخوام با شما دعوا کنم یا چیز دیگه ای!!! من حرفم اینه که یا حرفی نزنید! یا با دلیل و مدرک و درست و علمی بزنید! سوالاتی که پرسیدم نشون میده که شما چنین کاری نمیکنین!!!

دندان طلا هم ،طلای آن جنبه زینتی دارد.
حرف "واو" در جمله مذکور واو عطف است. پس سیستم ایمنی و گلبول قرمز از هم تفکیک می شوند.
و در آخر اینکه دوست عزیز این پست یک پست خبریست نه علمی ،پس برای به دست آوردن مطلب علمی آن باید تحقیق کرد.
زحمت بکشید

م پنج‌شنبه 14 دی‌ماه سال 1391 ساعت 01:10 ب.ظ

حقیقات انجام شده در سال 1970 در خصوص اندازه گیری طلا در سرم خون، مایع منی و شیر انسان و همچنین تراکم طلا در بافت های مختلف نشان می دهد که بیشترین مقدار آن در دستگاه تناسلی از جمله تخمدان ها و رحم و در مردان در بیضه ها و اپیدیدیم تجمع می یابد و در مردان جوان از طریق مایع منی و در افراد مسن از طریق ادرار دفع می گردد.

محدووده ی 75-105 نانو گرم طلا در یک میلی لیتر مایع منی ، مانعی برای تحرک اسپرم ها ایجاد نمی کند ولی با بیشتر از این حد میزان تحرک اسپرم به طور محسوسی کاهش می یابد.

آندرو (Andrew) و همکارانش در سال 1990 نشان داند که بالا بودن طلای موجود در بدن افراد زرگر باعث ایجاد اختلالات هورمونی می شود و هورمون های پرولاکتین و F.S.H بیش از همه تحت تاثیر قرار می گیرند.

از ان جا که بیشترین تجمع طلا در دستگاه تناسلی مذکر ، اپیدیدیم است و اسپرم ها مدتی در آن جا می مانند تا قدرت تحرک و باروری پیدا کنند. تحقیقات به عمل آمده رابطه ی معنی داری بین قدرت تحرک و میزان طلای موجود در مایع منی نشان داده است.

درنتیجه می توان یکی از علل عمده ی تحریم استعمال طلا برای مرد را ، نقش این فلز در کاهش تحرک سلول های جنسی نر ( اسپرم ) و اختلالات هورمونی در ظهور صفات ثانویه ی زنانه دانست.


- منبع : کتاب تجلی حکمت در فلسفه پزشکی احکام . تالیف : محمد عزیز حسامی. ص 29

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد