بمباران اتمی هیروشیما و ناکازاکی

بمباران اتمی هیروشیما و ناکازاکی دو عملیات اتمی بودند که در زمان جنگ جهانی دوم به دستور هری ترومن، رئیس جمهور وقت آمریکا، علیه کشور ژاپن انجام گرفتند. در این دو عملیات، دو بمب اتمی به فاصله ۳ روز بر روی شهرهای هیروشیما و ناکازاکی انداخته شد که باعث کشتار گسترده شهروندان این دو شهر گردید. حدود ۲۲۰٬۰۰۰ نفر در اثر این دو بمباران اتمی جان باختند که بیشتر آنان را شهروندان غیرنظامی تشکیل می‌دادند. بیش از نیمی از قربانیان بلافاصله هنگام بمباران کشته شدند و بقیه تا پایان سال ۱۹۴۵ بر اثر اثرات مخرب تشعشعات رادیواکتیو جان خود را از دست دادند.


مراسم یادبود هیروشیما

هرساله در روز ۶ اوت مراسم بزرگی برای یادبود قربانیان بمباران‌های هسته‌ای در پارک یادمان صلح شهر هیروشیما برگزار می‌شود. در پایان این مراسم، شهردار هیروشیما طی قرائت قطعنامه‌ای درخواست حرکت به سمت جهانی عاری از سلاح‌های هسته‌ای را مطرح می‌نماید.

دُرناهای کاغذی

همه ساله مردم صلح‌دوست جهان با درست کردن درناهای کاغذی و فرستادن آن به مرکز ساداکو در پارک یادمان صلح شهر هیروشیما همدردی خود را با قربانیان بمباران و انزجار خود را از کاربرد و گسترش سلاح‌های هسته‌ای اعلام می‌کنند.

مجسمهٔ ساداکو در این پارک به یاد دختر ۱۲ ساله‌ای به نام ساداکو ساساکی برپا شده که پس از جنگ جهانی دوم به دنیا آمد ولی در اثر تشعشعات رادیو اکتیو باقی‌مانده از انفجار، دچار سرطان خون شد و درگذشت. بر اساس افسانه‌های ژاپنی، اگر کسی هزار دُرنای کاغذی درست کند، یکی از آرزوهایش برآورده می‌شود. ساداکو درحالیکه در بیمارستان بستری بود، با تشویق دوستانش و کمک برادرش شروع به ساختن درناهای کاغذی کرد، اما پس از ساخت ۶۴۴ درنا درگذشت. در سال ۱۹۶۵ میلادی، از مجسمه ساداکو در حالیکه درنایی طلایی در دست دارد در پارک صلح هیروشما پرده‌برداری شد.

چطور دولتی که خود را داعی حقوق بشر در جهان میداند به همین راحتی انسانهای بی گناه ، زن و بچه و پیر و جوان را می کشد و در آخر یادش میرود که چه کار کرده و متأسفانه رئیس جمهور یک چنین دولتی جایزه صلح نبل دریافت می کند این واقعا خنده دار و مضحک است.

چطور دولتی به همین راحتی صدها هزار نفر (نزدیک به نیم میلیون انسان) را در عراق می کشد و نگران نقض حقوق بشر در ایران است این از یک جک هم خنده دار تر است.


نظرات 2 + ارسال نظر
نیلوفر چهارشنبه 8 دی‌ماه سال 1389 ساعت 11:42 ق.ظ http://everything2.blogsky.com

چه چیزی روحیه لطیف را از آدمی می گیرد؟؟؟

ایمان شنبه 11 دی‌ماه سال 1389 ساعت 02:08 ق.ظ http://shiftegan-e-khedmat.blogsky.com/

به نام پروردگار شهیدان و درستکاران

سلام
با مطلبی با عنوان: شخص امام جاودانی نیست، ولی امامت باید جاودانه بماند

به روزم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد