کوثری: خلیج ع‌ر‌ب‌ی توطئه‌ آمریکا برای فروش سلاح

ایران قائل به مالکیت بر آب‌های منطقه‌ای خود است؛
کوثری: خلیج ع‌ر‌ب‌ی توطئه‌ آمریکا برای فروش سلاح به کشورهای منطقه است

 نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست مجلس با بیان اینکه ایران تنها قائل به مالکیت بر آب‌های منطقه‌ای خود در خلیج فارس است، گفت: خلیج ع‌ر‌ب‌ی توطئه‌های آمریکا برای فروش سلاح به کشورهای منطقه است.

محمد اسماعیل کوثری نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، در واکنش به اظهار نظر مقام 6 کشور حوزه خلیج فارس، مبنی بر، ع ر ب ی خواندن خلیج فارس گفت: متاسفانه علی‌رغم تمامی هشدار‌های ایران، برخی‌ از کشورهای منطقه همچنان در پازل آمریکا و رژیم صهیونیستی بازی می‌کنند و از اینکه اظهار نظرهای نسنجیده آنها موجب اختلاف کشورهای اسلامی و عملی شدن توطئه‌ دشمنان اسلام می‌شود، غفلت می‌کنند.

وی با بیان اینکه ایران به حقوق همه ملت‌ها و کشورهای منطقه احترام می‌گذارد، گفت: خلیج فارس متعلق به همه کشورهای ساحلی خلیج فارس است و علی‌رغم ادعاهای بی‌پایه و اساس، ایران ادعای مالکیت بر تمام آب‌های خلیج فارس را ندارد.

کوثری با بیان اینکه ایران همواره به حقوق کشورهایی ساحلی خلیج فارس احترام گذاشته و از حق آنها دفاع کرده است، نام خلیج فارس را تاریخی، ماندگار و غیرقابل تغییر و تحریف دانست و گفت: توطئه‌های آمریکایی‌ها قادر به تغییر نام خلیج فارس نخواهد شد چرا که آنها چنین قدرتی نداشته و ندارند پس بهتر است بدانند که این شیوه در منطقه خلیج فارس نتیجه‌ای برای آنها نخواهد داشت.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی ایران هراسی را از جمله اهداف آمریکا برای تحریک کشورهای عربی مبنی بر تحریف نام خلیج فارس دانست و گفت: آمریکایی‌ها ایران و دیگر کشورهای مسلمان خلیج فارس را علیه هم تحریک می‌کند تا بتواند تجهیزات و سلاح‌های نظامی خود را به کشورهای منطقه بفروشند؛ در حالی که باید گفت که ایران اسلامی همواره از کشورهای منطقه حمایت کرده و حتی حاضر است امنیت این کشورها را در برابر تجاوز‌ آمریکا به عهده بگیرد.

کوثری در پایان با بیان اینکه خلیج ع ر ب ی هیچگاه محقق نخواهد شد، گفت: بخش شمالی ساحل خلیج فارس در اختیار ایران قرار دارد و ایران تنها بر آب‌های منطقه‌ای خود تملک دارد.

برچسب: خلیج فارس ، Persian gulf

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد