ببر

ببر  جانوری از تیرهٔ گربه سانان است که طول قامت آن به ۳٫۳ متر و وزن آن به بیش از ۳۰۰ کیلوگرم می‌رسد و بزرگ‌ترین گونه از این تیره به شمار می‌رود.

این جانور دارای بدنی عضلانی و پاهایی بسیار نیرومند است. بدن ببر دارای موهای بلند و برّاق به رنگ نارنجی، همراه با خط‌های سیاه عمودی می‌باشد. جثّهٔ ببرهای نر بزرگ‌تر از ببرهای ماده است و همچنین موهای روی گونهٔ ببر نر بلندتر از ببر ماده می‌باشد. ببرها جانورانی شبکارچی و مستقل هستند. آن‌ها جانوران ماهری هستند و حتّی می‌توانند به بالای درخت‌ها بروند. این جانوران بر روی زمین هم بسیار ماهر و سریع هستند و می‌توانند با یک حرکت سریع طعمهٔ خود را شکار کند. جانورانی که ببرها از آن‌ها تغذیه می‌کنند عبارت‌اند از: گراز وحشی، آهو، بوفالو و گاو اهلی و برخی پستانداران دیگر. آن‌ها شناگران خوبی نیز هستند. گاهی این جانوران شب‌ها تا ۲۰ کیلومتر راه می‌روند و در یک خیز می‌توانند ۱۰ متر بپرند، ولی با جثهٔ بزرگشان در نود در صد شکارهایشان ناموفق هستند.

ببر بنگال پرشمارترین زیرگونه و ببر سیبری بزرگترین زیرگونهٔ ببر است. از ۹ زیرگونهٔ این جانور ۳ زیرگونه از جمله ببر مازندران منقرض شده‌اند و ۶ زیرگونهٔ دیگر نیز در خطر انقراض قرار دارند. قلمرو تاریخی این حیوانات از میان رودان و قفقاز تا بیشتر نواحی شرقی و جنوبی آسیا امتداد می‌یافت اما این قلمرو امروزه به‌شدت کاهش یافته‌است.

نرها و ماده‌ها تنها در هنگام جفتگیری به مدّت چند روز در کنار یکدیگر می‌مانند. ببرهای ماده پس از ۱۰۳ تا ۱۰۵ روز بارداری دو یا سه توله به دنیا می‌آورند. توله‌ها تا چند سال همراه با مادر خود زندگی می‌کنند.

به طور کلی وزن ببرهای نر از ۲۰۰ تا ۳۲۰ کیلوگرم است و مادهٔ آن‌ها از ۱۲۰ تا ۱۸۰ کیلوگرم می‌باشد. میانگین قد در نرها ۲٫۶ تا ۳٫۳ متر و در ماده‌ها ۲٫۳ تا ۲٫۷۵ متر می‌باشد.

ببرها اگر پیر باشند و یافتن غذا برای آن‌ها سخت باشد یا اگر در جای که توله‌های خود را بزرگ می‌کنند غذا کمیاب باشد به انسان‌ها حمله می‌کنند. ببرها ترجیح می‌دهند از پشت حمله کنند لذا بعضی از روستاییان هندی که در نزدیکی منطقه حفاظت شدهٔ ببرها زندگی می‌کنند ماسک‌های صورت را از پشت سرشان می‌بندند.


زیرگونه‌های ببر

  •     ببر سیبری
  •     ببر مازندران
  •     ببر بنگال
  •     ببر چینی
  •     ببر سوماترایی
  •     ببر بالی

نظرات 22 + ارسال نظر
س دوشنبه 20 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 11:13 ب.ظ

چقدر زیباست !!!!

کاملا آرام و بی خطر !!

چقدر زیباست
کاملا آرام و با خطر

س سه‌شنبه 21 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 02:55 ب.ظ

تکانه های رنج دیگران راهی برای صعود است نگران نباش

صبر چون پول صراط آن سو بهشت ******* هست با هر خوب یک لالاى زشت‏

س سه‌شنبه 21 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 09:18 ب.ظ

آری همین است آفرین!
و دلیل دارد و دلیلش دلی است که دل است که می سوزد! و جایگاه بیخودی و بیهوشی است .
در دل هیچ عقل رعایت نیست! نگرد ! نبود !
نخواه ! نیست!

آن دلی که می سوزد عقل تأییدش میکند تا شاید جای خدا شود

س چهارشنبه 22 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 12:42 ب.ظ http://asan3.mihanblog.com/

آری مهم تایید پس از رد عقل عقل است !!!

دیدید دل هم می تواند عقل را مجاب کند؟

دیدید عقل هم دل دارد؟!!!

این عقل هر چه میکشد از دست دل است

س چهارشنبه 22 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 12:45 ب.ظ

کاش یک متن عاطفی می گذاشتید که بحث های دلی در آن روا بود!!
این جا این ببر !
فکر می کنید می گذارد بحث کنیم و از دل بگوییم؟

آه می شود آری می شود ! یادم به ماه نبود که با ببر نسبت دارد !

به زودی انشاءالله

س چهارشنبه 22 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 08:14 ب.ظ

در این جمله ی کامنت بالای من بعد از دل ، کاما لازم است :

در دل ، هیچ عقل رعایت نیست! نگرد ! نبود ! نخواه ! نیست!
ببینید نقش نشانه های نگارشی چقدر مهم است؟

در صورت بدون کاما «‌در دل هیچ،» ناراحت کننده است ممکن است به کسی بربخورد.

من باید متوجه میشدم که شدم

سهبا شنبه 25 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 09:15 ق.ظ http://sayehsarezendegi.blogsky.com/

سلام .
آخرش نفهمیدم سر این کلاسهای جانور شناسی شما را ! ببخشید اما می شود بگویید مطالعات شما در چه زمینه ایست دقیقا ؟!

علیک سلام
مطالعات من بیشتر در زمینه دروس حوزوی و برنامه های کامپیوتر بوده و کمتر در مورد تجهیزات نظامی و ......
اما اینکه بنده از همه چیز در وبلاگم می گذارم بخاطر این است که این سید قائل به خوردن معجون است

سهبا شنبه 25 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 01:21 ب.ظ http://sayehsarezendegi.blogsky.com/

معجون ببر و پلنگ و سوسک و مار چه می شود ؟!!! علاج کدام درد است برادر ؟!

معجونش معجون است اما بد مخلوطشان کردید

سهبا شنبه 25 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 01:51 ب.ظ http://sayehsarezendegi.blogsky.com/

احتمالا در وجود شما به شدت از این معجون بد درهم مخلوط شده پیدا می شود برادر که گاه مثل امروز اینقدر غیر قابل پیش بینی هستید !!!!!!

آخر شما چه خواهری هستی که نمی توانی برادرت را پیش بینی کنی؟!!

یکی یکشنبه 26 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 12:56 ق.ظ

اینم برادره شما داری؟
بد اخلاق!!

بفرما قرار شد یکی را کمک خودمان بفرستیم کمک دیگری شد و در آخر ما هم شدیم بد اخلاق
پس چرا تو خونمون به من میگن خوش اخلاق؟!!!
فقط مانده است زهرا که دیگر این معجون را کامل کند تا به مذاق سهبا خوش آید
میگم جناب یکی شما بجای اینکه دو نفر را آشتی دهید کمک به دعوا میکنید

یکی یکشنبه 26 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 12:40 ب.ظ

برادرت را می گویم بداخلاق نه خودت را!!!

این روزها کلا ما بد میگیریم

زهرا دوشنبه 27 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 11:05 ق.ظ

سلام
سهبا راست میگه. بعضی روزها که الان هم از اون روزاست بداخلاق میشین.

علیک سلام
سهبا مگه دروغ هم میگه
من بد اخلاق شدم؟!!!

زهرا دوشنبه 27 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 12:26 ب.ظ

آره
مثلا امروز حوصله ندارین

این الان تیکه بود
درسته بود
نصفه بود
شاید واقعا یک مثال بود
ولی به نظر من هرچی بود خیلی خوب بود

سهبا دوشنبه 27 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 12:36 ب.ظ http://sayehsarezendegi.blogsky.com/

به خاطر گل روی زهرا آمدم تا پاسخ بگویم . و گرنه با خودم عهد کرده بودم حالاحالاها با شما برادر قهر باشم ! ( نه که خیلی هم به من میاد قهر کنم !!!!)
اولا که بداخلاقی شاخ و دم نداره ! همون حس دعوای داخل کلامتون کافیه ! بعدشم همراهی هم حتما با کلام نیست ، همون علامت سئوال زهراجان خودش کلی مفهوم داره و برای من به معنای همراهی بود !( مرسی زهرای عزیز )
بعدش هم از مادری مهربون توقع نداشتم ! اگه بداخلاقی هم باشه به نسبت برابردر هر دو برادر تسهیم شده ! خوب به هم میان این دو ! من نگران خودمون هستم که هر از گاهی باید ببینیم چشمه های بداخلاقی رو ....( قرار شد من مدافع حقوق برادر غایب باشم .... که هستم ! )
سهبا عهد کرده دروغ نگه ! خدا کنه عهدش نشکنه هیچوقت ....

گفتم از میان سخنانم محبتش را بگیر و بقیه را درو بریز ولی اینکار را نکردی
من نمی دانم چرا امروز همه به من میگن بد اخلاق شدی در حالی که اینطور نیست واقعا.
میگم شما خانمها اگر با هم هماهنگ شوید بسیار خطرناک میشود
مادر عادل است شما توقع طرفداری دارید از او ؟!!

س دوشنبه 27 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 01:42 ب.ظ

خوب خدا رو شکر بچه ها از کسالت بی کلامی درآمدند حالا دعوا هم که باشه اشکالی نداره
حقیقت هم که گفته بشه خوبه
حقیقت بداخلاقی بعضی های دوتا !!!
اگرچه خودشون میگن خوش اخلاقن ولی باید از خانواده هاشون پرسید.
حرف ساجد را قبول می کنم ولی لابد فقط وقتهایی خوش اخلاقه که به خلاف میلش توی خونه قدم از قدم برداشته نشه
اون یکی هم که خودمم

خانم اجازه اگر باورتون نمیشه ما خوش اخلاقیم از سهبا بپرسید(عجب حواله )
به شرط آنکه از ما طرفداری کند

زهرا دوشنبه 27 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 02:53 ب.ظ

حالا باور کردین بداخلاقین؟
اون موقع به من میگفتین بداخلاق

یقین کردم حق با شماست ، گویی بد اخلاق شدم

سهبا دوشنبه 27 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 02:54 ب.ظ http://sayehsarezendegi.blogsky.com/

فعلا تا نفهمم چی به چیه ، طرفداری بی طرفداری !

وای اگر زهرا بفهمد چه شده

زهرا دوشنبه 27 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 11:13 ب.ظ

چیکار کردین؟
که میگین وای اگه زهرا بفهمه

دنبال بهانه میگشتیم زهرا یه کامنت دیگر بگذارد

س چهارشنبه 29 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 02:17 ق.ظ

آن معجون ، علاج بداخلاقی است !
هر دو بخورند !

هر روز صبح ناشتا!

یعنی ما بد اخلاقیم؟!!

زهرا پنج‌شنبه 30 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 09:16 ق.ظ

سلام
تحویل بگیرید.
بعد به من بگین بداخلاق
ممنون خانم سعادت یار

علیک سلام
بفرما هندوانه با طعم شیراز

زهرا پنج‌شنبه 30 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 10:46 ق.ظ

مگه طعم هندوانه ها هم فرق میکنه؟

منظورم از طعم شیراز شما بودید نه هندوانه

زهرا شنبه 1 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 03:34 ب.ظ

سلام
تحویل بگیرید.
بعد به من بگین بداخلاق
ممنون خانم س

علیک سلام
سیستم تحویل گیری بنده خراب شده

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد