چامسکی: جنگ 33 روزه تصمیم آمریکا بود

متفکر معروف آمریکایی فاش کرد، تهاجم سی و سه روزه رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان، یک تصمیم کاملا آمریکایی بود.


نوآم چامسکی، در بازدید از روستاهای جنوب لبنان افزود: جنگ سی و سه روزه لبنان یک تصمیم کاملا آمریکایی بود، در حالی که جنگ های پیشین اسرائیل ضد لبنان، فقط با چراغ سبز آمریکا صورت می گرفت.


این صاحبنظر آمریکایی با اشاره به نفوذ شدید صهیونیست ها در بدنه حکومتی و تصمیم گیری آمریکا گفت: افزایش قدرت تاثیرگذاری صهیونیست های مسیحی و لابی صهیونیست ها بر تصمیم گیری های آمریکا، نگران کننده است.

رژیم صهیونیستی در تابستان 2006 به بهانه موضوع اسیرگیری حزب ‌الله لبنان، جنگ سی و سه روزه ای را به راه انداخت که شکست خفت بار و عقب نشینی این رژیم، با بازتاب‌ های گسترده ‌ای شامل قدرت یافتن جبهه مقاومت در منطقه تا تغییر در طرح خاورمیانه بزرگ آمریکا در منطقه، همراه شد.
 
به طوری که از ابتدای اشغال جنوب لبنان توسط رژیم صهیونیستی تا خروج این رژیم از جنوب لبنان در سال 2001، حزب ‌الله لبنان یک فرایند تکاملی را طی کرد و توانست مفاهیمی را تثبیت کند که احیای فضای منازعه عربی ـ اسرائیلی یکی از این مفاهیم بود.

همچنین از دستاوردهای این جنگ، می توان گفت: رژیم صهیونیستی و آمریکا قصد داشتند از لبنان به عنوان دالانی ورودی جهت ایجاد تغییرات در منطقه استفاده کنند، اما این گونه نشد و راهبرد آمریکا در دنیا تغییر کرد.
نظرات 1 + ارسال نظر
دانیال چهارشنبه 13 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 10:23 ب.ظ http://Danyal.ir

من چند تا سوال دارم که ذهنم را مشغول کرده
یکی اینکه اسرائیل بازیچه آمریکاست یا آمریکا بازیچه اسرائیل؟
دوم اینکه هواپیما بوق دارد یا نه؟!
سوم این که ما چند سال خوابیدیم که نون این همه گرون شد ؟!

!!!!!!!!!!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد