یا امام رضا

بسم الله الرحمن الرحیم

 

مرید و زائرت از هر نژاد است

خودش روز است و با شب در تضاد است

 

مگر شمس جمال تو که این دل

به این خورشیدها بی اعتماد است

 

برای دیدنت خورشید را صبح

به دست آسمان آئینه داده است

 

به هر صورت که آیی می پذیرم

دل از آئینه های بی سواد است

 

و هر بیتم بنامت هست مفهوم

غزلهایم تمامی مستزاد است

 

بدون ضرب میرقصم به چرخش

خرابی مشرب هر گردباد است

 

طلب ناکرده چشمم اشک می ریخت

همه گفتند این آب مراد است

 

شدم پیغمبر تصویر و دیدم

برایم صحن آئینه معاد است

 

کسی فکر مسیح و نوح هم نیست

از این آئینه ها اینجا زیاد است

 

به ظاهر فرق دارد تاک و انگور

رضا در باطن عالم جوا د است

 

به هویی خلق شد دنیا و عقبی

بنای عالم و آدم به باد است

 

یاعلی

نظرات 8 + ارسال نظر
زهرا چهارشنبه 18 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 12:57 ق.ظ

نردبان دلم شکسته است، می شود برای من کمی دعا کنی؟
یا اگر خدا اجازه می دهد کمی به جای من خدا خدا کنی؟
راستش دلم مثل یک نماز بین راه خسته و شکسته است
می شود برای بیقراری دلم سفارشی به آن رفیق باوفا-خدا- کنی؟
لیله الرغائب فراموش نشه

اگر دلی شکسته باشد مهمان رحمت خداست.

فاطمه چهارشنبه 18 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 08:48 ق.ظ http://bito-mimiram.blogfa.com

سلامممممممممممممممممممممممممممممممممممممم
قشنگ و پپر از معنا

علیک سلام

سهبا چهارشنبه 18 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 10:34 ق.ظ http://sayehsarezendegi.blogsky.com/

اسم امام هشتم ، امام رضای مهربان ، آن ضامن چشمان آهو که میاد ، یادم میاد که من هر چی دارم از وجود بابرکت ایشونه ! که حضورم توی این دنیا هم به واسطه ایشون محقق شده و اگه موندم به لطف این امام غریبه ! حالا هم که منم شدم غریب و التماس می کنم به خدا واسه نفس کشیدن در جوار مهربونی های اون حضرت ....

یه سئوال : این استاد جعفری منظورتون دقیقا کیه ؟ علامه جعفری یا شخص دیگه ای ؟!

ما را یک "یا امام رضا" بس است.
آقای حاج رضا جعفری از اساتید بزرگوار ما بودند .

سهبا چهارشنبه 18 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 10:48 ق.ظ http://sayehsarezendegi.blogsky.com/

شما پسرشونین . از من می پرسین ؟! خب منم کلی نگرانم !

ولی شما نگران نباشید .

عجب.
حتما شما دخترشون نیستید ،نه؟!!
به هر حال اگر الهاماتی به دل دخترشان شد ما را هم بی نصیب نگذارند

سهبا چهارشنبه 18 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 12:36 ب.ظ http://sayehsarezendegi.blogsky.com/

نگران نباشید . فقط همین ...

خدا حفظشان کند

س پنج‌شنبه 19 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 04:22 ب.ظ

سلامی از دور به شما که نزدیک شده اید به معمای مهربانی ها!
من هرچه بگویم به رنگ غروب است! و تیرگی ابهام
اما خوشحالم که شما دور از هوای آلوده، فقط مهربانی را می بینید.

علیک سلام
نه غروبی در کار است نه تیرگی ابهام.
حالا بفرمایید کجا تشریف داریید که ما نگرانتان بودیم ،آخه آدم می خواد بره یک جایی خبر میده خانم.

س جمعه 20 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 01:29 ب.ظ

همایش انجمن ترویج زبان فارسی بابلسر
امروز تمام شد. یعنی دارد به پایان می رسد با نتایجی بهتر از پیش برای دریافت و نجات زبان از تنگناهای بسیار! کار یکی دو مقاله که نیست، کار هزاران کار است!!!
فقط باید همه ایمان بیاوریم به راه های گشوده و ویراسته ی تسبیح!!! زبان !!

إنشاءالله که خیر باشد

زهرا شنبه 21 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 01:02 ق.ظ

راستی استاد
قالب قشنگی هست. ممنون

خدا را شکر

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد