تظاهرات‌کنندگان مصری سفارت آمریکا را در قاهره سنگباران کردند

با "اراذل و اوباش " دانستن مقامات آمریکایی؛
تظاهرات‌کنندگان مصری سفارت آمریکا را در قاهره سنگباران کردند

صدها جوان تظاهر‌کننده مصری پس از حضور در تظاهرات "جمعه بازخواست " به‌سوی سفارت آمریکا راهپیمایی و با محکوم کردن دخالت آمریکا در امور کشورهای عربی این سفارتخانه را سنگباران کردند.


به گزارش فارس به نقل از روزنامه المصریون، صدها جوان مصری عضو جنبش 6 آوریل دیروز پس از حضور در تظاهرات "جمعه بازخواست " در میدان التحریر به سوی سفارت آمریکا در "گاردن سیتی " قاهره تظاهرات کردند.

جوانان انقلابی مصری با برافراشتن پرچم‌های مصر، سوریه ، لیبی و سردادن شعارهای "اراذل و اوباش " نسبت به دولتمردان آمریکایی دخالت آنها را در امور داخلی کشورهای عربی محکوم کردند.

تظاهر‌کنندگان مصری پس از رسیدن به نزدیکی سفارت آمریکا در قاهره اقدام به پرتاب سنگ به سوی ساختمان سفارت کرده و نفرت و انزجار خود را نسبت به سیاست‌های آمریکا در کشورهای عربی بیان کردند.

به دنبال پرتاب سنگ به ساختمان سفارت آمریکا نیروهای امنیتی مستقر در این سفارت به پشت‌بام‌ها رفته و تک‌تیراندازان آنها در پشت‌بام مستقر شدند.

روز گذشته هزاران تظاهرکننده مصری با حضور در میدان التحریر در تظاهرات "جمعه بازخواست " شرکت و برخواسته‌های خود که در رأس آنها محاکمه حسنی مبارک و سران سابق رژیم اوست، تاکید کردند.

تظاهرکنندگان مصری اعلام کردند تا رسیدن به خواسته‌های خود در میدان التحریر اعتصاب خواهند کرد و شب گذشته اولین شب اعتصاب خود را در میدان التحریر به صبح رساندند.

تظاهرکنندگان مصری تاکید می‌کنند: اگر دولت و شورای عالی نظامی مصر نخواهد سران سابق و در رأس آنها حسنی مبارک را محاکمه کند، ملت مصر آنها را محاکمه و برای آنها چوبه‌های دار نصب خواهد کرد.

تظاهرات "جمعه بازخواست " طی روز گذشته درحالی برگزار شد که جماعت اخوان‌المسلمون و بسیاری از احزاب انقلاب در آن حضور نداشته و همین امر انتقادات بسیاری را متوجه این احزاب کرده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد