مکالمه فوریت های دریایی با ناو آمریکایی

مکالمه رادیویی زیر در تاریخ ۱۶ اکتبر ۱۹۹۷ توسط کانال ۱۰۶ فرکانس فوریت‌های دریایی منطقه فینیستر واقع در سواحل گالیسیا در شمال غربی اسپانیا میان امریکایی ها و گالیسیایی‌ها ضبط شده و واقعی‌ می‌‌باشد:

گالیسیایی: از A۸۵۳ با شما صحبت می‌کنم. لطفا برای اجتناب از تصادم با ما مسیر خود را ۱۵ درجه به جنوب تغییر دهید… مستقیما به سوی ما در حرکت هستید. فاصله ۲۵ مایل دریایی.

امریکایی: توصیه می‌‌شود مسیر خود را ۱۵ درجه به شمال تغییر دهید تا از تصادم جلوگیری شود.

گالیسیایی: خیر. تکرار می‌‌کنم که برای اجتناب از تصادم مسیر خود را ۱۵ درجه به جنوب منحرف کنید.

یک امریکایی دیگر: اینجا فرمانده یک ناو نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا. تاکید می‌‌کنم که مسیر خود را ۱۵ درجه به شمال تصحیح کنید تا حادثه ای پیش نیاید.

گالیسیایی: امکان پذیر و مناسب نیست. تکرار می‌‌کنم که مسیر خود را عوض کنید و گرنه تصادم حتمی است.

افسر امریکایی با لحن عصبانی: اینجا کاپیتان ریچارد جیمز هوارد… فرمانده ناو هواپیما بر یو اس اس لینکلن نیروی دریایی آمریکا. این یکی‌ از بزرگترین کشتی‌های جنگی آمریکا می‌‌باشد. ۲ فروند رزم ناو بزرگ، ۶ فروند ناو شکن، ۵ فروند ناوچه، ۴ زیر دریایی و تعداد زیادی شناور‌های پشتیبانی ما را اسکورت می‌‌کنند.

برای انجام رزمایش و داشتن آمادگی مقابله با عملیات احتمالی‌ ارتش عراق به سوی خلیج فارس در حرکت هستیم. پیشنهاد نمی‌‌کنم، بلکه دستور می دهم که مسیر خود را ۱۵ درجه به طرف شمال تغییر دهید وگرنه مجبور خواهیم شد اقدامات لازم را برای امنیت این کشتی و نیروهای ائتلاف انجام دهیم. کشور شما کشوری هم پیمان، عضو ناتو و این ائتلاف است… لطفا اطاعت کرده و از مسیر ما کنار بروید.

گالیسیایی: اینجا خوان مانویل سالاس الکانتارا. ما فقط دو نفر هستیم. یک سگ، غذایمان، ۲ قوطی آبجو و یک قناری که هم اکنون خواب است، ما را همراهی می‌‌کنند. از حمایت کانال دیال کرونیا (فرستنده رادیویی) و کانال ۱۰۶ فووریت‌های دریایی برخوردار هستیم. به هیچ جایی‌ نمی رویم زیرا در زمین محکم قرار داریم. ما در فانوس دریایی A-۸۵۳ فینیستر، واقع در سواحل گالیسیا می‌‌باشیم. اصلا نمی دانیم که این فانوس در چه ردیفی‌ میان فانوس‌های دریایی اسپانیا قرار دارد. می توانید هر اقدامی را که صلاح دیدید و هر غلطی که خواستید برای حفاظت از کشتی خود انجام دهید. کشتی کثافتتان بسوی صخره‌ها در حرکت است. به همین خاطر مجددا تاکید داریم که بهتر است که مسیر را ۱۵ درجه به جنوب تغییر دهید تا از برخورد با ما جلوگیری شود!

امریکایی: باشه، دریافت شد. متشکرم!

نرم افزار تفسیر المیزان

دانلود نرم افزار تفسیر المیزان

از ویژگیهای این نرم افزار حجم کم آن نسبت به کارایی بالای آن است ،من این نرم افزار رو نصب کردم ،نرم افزار بسیار خوبیه.

  • از قابلیتهای این نرم افزار داشتن گزینه جستجو و مارک کردن صفحاته.
  • یکی دیگه از خصوصیتهای این نرم افزار فارسی بودن آن بدون متن عربیست(یعنی ترجمه شده به زبان فارسی) که البته واسه بعضیها ممکنه یک عیب به حساب بیاد.

فرمت فایل: exe

حجم : 15 مگابایت

برای دانلود اینجا کلیک کنید

دانلود نرم افزار المبین 2

دانلود نرم افزار المبین 2 - Almobin 2

از ویژگیهای این نرم افزار حجم بسیار کم آن (در حدود 2.6 MB) و کارایی بالای آن است.من با نرم افزارهای قرآنی زیادی کار کردم ولی باید بگم این نرم افزار فوق العادست.

  • متن کامل قرآن و نهج البلاغه
  • قابلیت جستجو در متن فارسی و عربی

 برای دانلود اینجا کلیک کنید

حکایت رژیمی که تنها ماند(بدون شرح)

انزوای حقیقی ایالات متحده در پس خفقان سانسور



ادامه مطلب ...

محققان ایرانی،‌ موفق به طراحی سیستم دارورسانی نانویی ضد سرطان شد

کارایی مؤثرتر داروی ضد سرطان با فناوری نانو؛

محققان ایرانی،‌ موفق به طراحی سیستم دارورسانی نانویی ضد سرطان شدند

محققان دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی تهران موفق به تهیه نانولوله‌های چند لایه‌ای شدند که به کمک آن می‌توان سیستم جدید و کارآمد دارورسانی را طراحی و کارایی داروهای ضد سرطان را افزایش داد.

دکتر فاطمه اطیابی از محققان این طرح در گفت‌وگو با خبرنگار پژوهشی ایسنا اظهار کرد: تهیه یک سیستم جدید و کارآمد دارورسانی، در اصلاح، بهبود و افزایش کارایی بسیاری از مواد فعال فارماکولوژی از جمله بسیاری از انواع داروها از اساسی‌ترین و مهمترین اولویت‌های تحقیقاتی و نیازهای درمانی است.

به گفته این محقق، نانولوله‌های کربنی جزیی از جدیدترین مواد و ابزاری هستند که برای انتقال و تجمع مولکول‌ها و یا به عبارت دیگر دارورسانی کنترل شده مورد توجه قرار گرفته است.

اطیابی ادامه داد: یکی از مهمترین مزایای نانولوله‌ها فعال‌سازی آنها با گروه‌هایی است که خصوصیت جدیدی به آنها می‌دهد به طوری که به راحتی در محیط بیولوژیکی قابلیت استفاده پیدا می‌کنند.

وی با بیان اینکه نانولوله‌های کربن قابلیت خوبی برای نگهداری گروه‌های فعال مانند پپتیدهای فعال، پروتئین‌ها و اسیدهای نوکلئیک دارند، تصریح کرد: به همین دلیل نانولوله‌های کربنی، ‌حامل مناسبی برای انتقال مواد فعال به سلول‌ها و بافت‌ها هستند. نانولوله‌هایی که سطح آنها اصلاح شده است، سمیت کمی داشته و سیستم‌های ایمنی را فعال می‌کنند و به راحتی از سدهای سلولی به صورت دست نخورده و بسته‌ای کامل، جذب می‌شوند، بدون این که باعث مرگ سلول شوند.

برگزیده دوازدهمین جشنواره ابن سینا که موفق به تولید نانولوله چند لایه‌ای به عنوان حامل دارورسانی داروهای ضد سرطان شده است به ایسنا گفت: در این طرح ابتدا سطح نانولوله‌ها فعال شده و پلی سیتریک اسید به آنها متصل شد. این عمل باعث افزایش حلالیت نانولوله در محیط بیولوژیک می‌شود و شرایط را برای اتصال مواد فعال و داروها به آن فراهم می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: سپس داروی ضد سرطان «پکلی تکسل» از طریق اتصال آنتی استری به نانولوله‌های فعال شده متصل شد و در محیط برون‌تن و درون تن مورد مطالعه قرار گرفت. این سیستم در محیط برون تن خصوصیات مناسب از جمله زیست سازگاری و ورود به سلول در مطالعات کشت سلولی را نشان داد.

اطیابی افزود: در مطالعات درون تن، نانولوله‌های فعال شده و حاوی داروی ضد سرطان توزیع مناسبی داشته و توانست یکی از اهداف سیستم‌های دارورسانی ضد سرطان که افزایش اقامت دارو در جریان عمومی خون است را برآورده کند.

وی یکی از مهمترین دستاوردهای این سیستم را قابلیت متوقف و کوچک کردن تومور ایجاد شده در حیوان و در محیط برون تن عنوان و خاطرنشان کرد: این سیستم می‌تواند نقطه امیدی برای بهبود و افزایش کارایی داروهای آنتی کنسر در درمان سرطان باشد.

سخت

بسم الله الرحمن الرحیم

 

نه دفن کردن مضمون بی کفن سخت است

نه گوش دادن الواح بی سخن سخت است

 

بدون دیدن تو آینه شدن مشکل

نباشد آب اگربا وضو شدن سخت است

 

ز یاد بردن من آنقدر هم آسان نیست

برای روح فراموشی بدن سخت است

 

به معنی تو ضمیرم به نحو تو مشتق

و گر نه صرف تو و او و ما و من سخت است

 

به راحتی نشدم شاهد حقیقت خویش

شهود جلوه ی گل در کف لجن سخت است

 

خودم حریف خودم بودم و عجیب نبود

اگر شهید شدم جنگ تن به تن سخت است

 

به بوی قرمز سیبی مرا کفن کردند

مگو کفن شدن بوی پیرهن سخت است

 

هزار بار شکستم که زینتت بشوم

تراش خوردن الماسی یمن سخت است 

 

شکستن بت نفسم شکسته نفسی نیست

تبر زدن به سر و دست خویشتن سخت است

 

مگر خلیل بیاید کمک کند ور نه

شکستن همه اعضاء دفعتاً سخت است

 

کجاست ذوق اویس جوان که درک کند

بدون رؤیت تو رؤیت قرن سخت است

 

ردای رفعت دامادی شعیب چه سود؟

زفاف در شب منصوب حرفِ  لن  سخت است

 

برای من که رسیده به خط پایانم

شروع قافیه با مصدر شدن سخت است

واکسن پیشگیری از عفونت‌های سوختگی طراحی شد

برای نخستین بار در کشور؛
واکسن پیشگیری از عفونت‌های سوختگی طراحی شد                 

خبرگزاری فارس: برای نخستین بار در کشور، واکسن پیشگیری از عفونت‌های سوختگی در ایران توسط محققان دانشگاه علوم پزشکی شیراز طراحی شد.


به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، استادیار دانشگاه علوم پزشکی شیراز و مجری طرح واکسن پیشگیری از عفونت‌های سوختگی در گفت‌وگو با خبرنگاران در شیراز اظهار داشت: سودوموناس به ‌عنوان باکتری سوختگی یکی از مهم‌ترین عوامل عفونت بیمارستانی است و می‌تواند به عفونت خون و مرگ منجر شود.
داوود مهربانی افزود: به طور معمول بیشتر افرادی که دچار سوختگی حاد با درجه سه می‌شوند به دلیل عفونت باکتری «سودوموناس اروجینوزا» فوت می‌کنند.
وی گفت: این میکروب مانند میکروب کزاز است که می‌توان سم آن را جدا و غیر فعال کرد تا از آن در درمان استفاده شود، بنابراین سم این میکروب را جدا و غیرفعال کردیم و از خاصیت ایمنی‌زایی آن بهره بردیم.
مهربانی با بیان اینکه سم ضعیف شده از « اگزوتوکسین آ» از سوش‌های سم‌زای «سودوموناس اروجینوزا» تهیه شد، تصریح کرد: 50 موش به وسیله تزریق با «توکسین» ضعیف شده ایمن شدند و سپس پشت آنها به وسیله فلز گداخته شده سوزانده شد و در مرحله بعد سطح سوزانده شده با 108 میکروب از باکتری «سودوموناس» سمی آلوده شدند.
این محقق ادامه داد: در گروهی از موش‌ها که پس از تزریق واکسن، سوختگی ایجاد شد و گروهی که پس از سوختگی واکسن تزریق شد، هیچ‌گونه مرگ و میری مشاهده نشد.
وی ابراز داشت: با توجه به طراحی موفق این واکسن آمادگی راه‌اندازی این پروژه به موسسات واکسن و سرم‌سازی وجود دارد.
مهربانی با اشاره به چاپ مقاله مربوط به این تحقیق در مجله(British medical journal of microbiology) عنوان کرد: با توجه به ویژگی‌های گفته شده این واکسن می‌تواند در جلوگیری از مرگ افراد در شغل‌های پرخطری که دچار سوختگی می‌شوند استفاده شود.

به مناسبت سالروز وفات سید مرتضی

به مناسبت سالروز وفات سید مرتضی
خواب شیخ مفید و عظمت مقام سید مرتضی
برخی از خوابها در صداقت و راستی بی شباهت به الهام و نوعی آگاهی های غیبی نیستند و یکی از آن نوع خوابها ، خوابی بود که شیخ مفید درباره سید مرتضی و سید رضی دید.
روز بیست و پنجم ربیع الاول سال 436 هجری سالروز وفات عالم بزرگوار شیعه، سید مرتضی ملقب و مشهور به 'علم الهدی' است.
شیخ مفید در عالم رویا مشاهده کرد که حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) دست حسن و حسین (علیهما السلام) را گرفته و پیش او آورده است و می فرماید به این دو فرزند فقه بیاموز.
شیخ مفید پس از بیداری به حیرت و تفکر فرو می رود، تا آنکه صبح همان شب، فاطمه مادر سید مرتضی و سید رضی، باخدمتگزاران خود که دور او بوده اند، دو پسر خود را که در آن موقع خردسال بودند پیش شیخ آورده و شیخ مفید برای رعایت بزرگی این زن به او سلام کرده و برمی خیزد تا پس از احترامات معمولی، فاطمه مادر کودکان، همان عبارت مذکوردر رویا را به زبان آورد و گفت: ای شیخ این دو پسران من هستند، اینها را پیش تو آورده ام که به آنان فقه تعلیم دهی.
در این هنگام شیخ مفید تحت تاثیر قرار گرفت و خواب را به آن بانوی جلیل القدر بازگو نمود و به تعلیم و تربیت آن دو برادر والاگهر اهتمام تمام به کار برد تا به آن مقام عالی علم و اجتهاد نائل آمدند که هر دو از ذخیره های ارزشمند اسلام و از نوادر و نوابغ روزگارشدند.
نام اصلی سید مرتضی، علی بن الحسین بن موسی بن محمد موسی بن جعفر (ع) می باشد. بنابراین نسب او با چند واسطه به امام هفتم می رسد.
سید مرتضی در ماه رجب سال 355 هجری به دنیا آمد و در باب شخصیت ارزنده این عالم بزرگ شیعه، شیخ عباس قمی می‌نویسد 'فضائل سید مرتضی بیشتر از آن است که بتوان آن‌ها را برشمرد' و هرگاه خواجه نصیرالدین طوسی از او یاد می‌کرد، می‌گفت 'درود خدا بر او باد'.
سید مرتضی و برادرش سید رضی، یعنی گردآورنده کتاب شریف نهج البلاغه از شاگردان عالم بزرگ شیعه محمد بن محمد بن نعمان (شیخ مفید) بودند و ابن ابی الحدید که از دانشمندان اهل سنت است، در مورد این دو دانشمند می‌نویسد: خداوند درهای علوم و فضائل را به روی آن‌ها گشود و آن دو را شهره آفاق گردانید و این شهرت تا جهان باقی است باقی خواهد ماند.
درمورد لقب علم الهدی، بیشتر مورخین نوشته اند که 'ابوسعید محمد بن حسین' وزیر القادربالله (خلافـت 422 - 381) در سال 420 بیمار شد و شبی در خواب دید که امیرالمومنین (ع) به او می فرماید به علم الهدی بگو تا برای تو دعا کند تا از بیماری بهبود یابی. وزیر گفت یا امیرالمؤمنین، علم الهدی کیست و در پاسخ شنید که علی بن الحسین موسوی است و چون از خواب برخاست، نامه ای به سید مرتضی نوشت که برای او دعا کند و در آن نامه او را علم الهدی خواند.
سید مرتضی برآشفت و از وزیر خواست که او را با این لقب بزرگ نخواند. وزیر گفت به خدا قسم امیرالمؤمنین (علیه السلام) امر فرموده که شما را به این لقب بخوانم. بعد از آن که وزیر، از دعای سید مرتضی شفا یافت، جریان خواب خود و امتناع سید مرتضی را از قبول این لقب برای خلیفه بیان کرد و خلیفه پیام فرستاد که شایسته است لقبی را که از سوی جد شما داده شده، بپذیری. سپس حکم شد که منشیان در نامه های رسمی و عموم مردم او را با این لقب بخوانند و بدین گونه ملقب به علم الهدی گردید.
از جمله آثار وی می‌توان به 'الانتصار'، 'غرر و درر'، 'انقاذ البشر من القضاء و القدر'، 'الباهره فی العترة الطاهره'، 'تقریب الاصول' و 'الشافی' اشاره کرد.
سید مرتضی در وصیت‏نامه زیبایی راجع به نمازش می‏گوید 'تمام نمازهای واجب مرا که در طول عمرم خوانده‏ام به نیابت از من دوباره بخوانید' و دوستانش پرسیدند چرا، شما که فردی وارسته بودید و اهمیت فوق‌العاده‏ای به نماز می‌دادید، علاقه‏مند و عاشق نماز بودید و همیشه قبل از فرارسیدن وقت نماز وضو گرفته‏، آماده می‏شدید تا وقت نماز فرا رسد، حال چه شد که اینگونه وصیت می‌کنید؟!
سید مرتضی در پاسخ می گوید: آری، من علاقه‌مند به نماز، بلکه عاشق نماز و راز و نیاز با خالق خود بودم و از راز و نیاز هم لذت فراوان می‏بردم. از این رو همیشه قبل از فرا رسیدن وقت نماز لحظه شماری می‏کردم تا وقت نماز برسد و این تکلیف الهی را انجام دهم.
این عارف وارسته در ادامه می گوید: به دلیل همین علاقه شدید و لذت از نماز، وصیت می‌کنم که تمام نمازهای مرا دوباره بخوانید. زیرا تصور من این است که شاید نمازهای من صد در صد خالص برای خدا انجام نگرفته باشد و درصدی از آنها به خاطر لذت روحی و معنوی خودم به انجام رسیده باشد! پس همه را قضا کنید چون اگر یک درصد از نماز هم برای غیر خدا انجام گرفته باشد شایسته درگاه الهی نیست و می‌ترسم به همین سبب اعمال و راز و نیازهای من مورد پذیرش خدای منان قرار نگیرد.
شیخ عباس قمی درباره وفات علم الهدی می‌نویسد: سید مرتضی در شهر کاظمین بدرود حیات گفت و در منزلش دفن شد. سپس به جوار جدش ابا عبدالله الحسین(علیه السلام)  منتقل شد و در کنار برادرش سید رضی و پدرش حسین در محل معروف به ابراهیم مجاب دفن شد.
البته عده‌ای معتقدند که مدفن سید مرتضی و سید رضی در کاظمین و در کنار قبر حضرت امام موسی بن جعفر (علیه السلام) می‌باشد و دو ضریح نیز وجود دارد که می‌گویند قبر سید رضی و سید مرتضی است و عده‌ای از مردم برای تبرک جستن و خواندن فاتحه و زیارت به آنجا می‌روند.
عبدالرزاق محیی الدین نیز می‌نویسد: تواریخ قدیم و جدید شیعه تصریح می‌کنند که سید رضی و سید مرتضی پس از دفن در خانه خود، به کربلا انتقال یافته و در مقبره نیای بزرگشان، ابراهیم مجاب به خاک سپرده شده‌اند. این مقبره در کنار ضریح امام حسین (علیه السلام) است.
وی سپس می‌نویسد: نقل پیکر شاهان، وزیران و شخصیت‌های علمی به کربلا و نجف از سنت‌های رایج شیعه از قرن چهارم هجری تاکنون است.