آیا می دانید که چگونه می توان صفحه کلید را قفل کرد ؟

برای این کار کلید Shift طرف راست صفحة کلید را به مدت ۸ ثانیه نگه می داریم در صفحه ای که ظاهر می شود با فشردن کلید (OK) تایید صفحه کلید قفل خواهد شد. بعد از قفل شدن صفحه کلید یک ساعت شماطه دار روی تسک بار ظاهر می شود که با دوبار کلیک بر روی آن، صفحه Accessibility Options باز خواهد شد. در وقتی که صفحه کلید قفل شده است با برداشتن تیک جلوی Use Filter Keys می توان صفحه کلید را به حالت اولیه برگرداند. در قسمت Toggle Keys نیز یا تیک زدن در کنار Use Toggle Keys می توان همراه با خاموش و روشن کردن کلیدهای Scroll ، Nam Lock Caps Lock یک صدای بیپ شنیده می شود.

دشنام دادن مومن

رسولُ اللّه صلى‏ الله ‏علیه و ‏آله و سلّم :

إذا شَتَمَ أحَدُکُم أخاهُ فلا یَشتِمْ عَشِیرَتَهُ ، ولا أباهُ ، ولا اُمَّهُ ، ولکنْ لِیَقُلْ إن کانَ یَعلَمُ ذلک : إنّکَ لَبَخِیلٌ ، وإنّکَ لَجَبانٌ ، وإنّکَ لَکَذُوبٌ ، إن کانَ یَعلَمُ ذلکَ مِنهُ .

پیامبر خدا صلى‏ الله ‏علیه و ‏آله و سلّم :

هرگاه یکى از شما برادرش را دشنام مى‏دهد ، نباید به ایل و تبار او و پدر و مادرش دشنام دهد ، بلکه بگوید : تو بخیلى ، تو ترسویى ، تو دروغگویى ! به شرط آن که بداند او واقعا چنین است .

کنز العمّال : 8134 منتخب میزان الحکمة : 264


پیامبر صلى الله علیه و آله:

لا تَسُبُّوا الناسَ فَـتَـکتَسِبُوا العَداوَةَ بَینَهُم؛


به مردم ناسزا نگویید، که با این کار در میان آنها دشمن پیدا مى کنید.

(کافى، ج2، ص360، ح 3)


امیر المؤمنین علیٌّ علیه‏السلام

لِقَنْبرٍ وقد رامَ أن‏یَشتِمَ شاتِمَهُ: مَهْلاً یا قَنبرُ! دَعْ شاتِمَکَ مُهانا تُرْضِ الرَّحمنَ وتُسخِطِ الشَّیطانَ وتُعاقِبْ عَدُوَّکَ ، فَوَالذی فَلَقَ الحَبَّةَ وبَرَأ النَّسَمَةَ ما أرضَى المؤمنُ رَبَّهُ بِمِثلِ الحِلْمِ ، ولا أسخَطَ الشَّیطانَ بِمِثلِ الصَّمتِ ، ولا عُوقِبَ الأحمَقُ بمِثلِ السُّکوتِ عَنهُ .

امام على علیه‏السلام

- خطاب به‏ قنبر- که مى‏خواست به کسى که بدو ناسزا گفته بود ، ناسزا گوید - : آرام باش قنبر ! دشنامگوى‏خود را خوار و سرشکسته بگذار تا خداى رحمان را خشنود و شیطان را ناخشنود کرده و دشمنت را کیفر داده باشى . قسم به خدایى که دانه را شکافت و خلایق را بیافرید ، مؤمن پروردگار خود را با چیزى همانند بردبارى و گذشت خشنود نکرد و شیطان را با حربه‏اى چون خاموشى به خشم نیاورد و احمق را چیزى مانند سکوت در مقابل او کیفر نداد .


أمالی المفید : 118 / 2 منتخب میزان الحکمة : 264

موضع تهمت

عن امیر المومنین علیه‏ السلام :

مَن وَقَفَ نَفسَهُ مَوقِفَ التُّهْمةِ فلا یلُومَنَّ مَن أساءَ بهِ الظّنَّ .


امام على علیه‏ السلام :

کسى که خود را در معرض تهمت قرار دهد ، نباید کسى را که به او گمان بد برد ، سرزنش کند .

بحار الأنوار : 75 / 90 / 4 منتخب میزان الحکمة : 96

۳ وکتور نامه قدیمی زیبا

وکتور از یک نامه قدیمی که در ۳ حالت مختلف آماده شده است . این هم هدیه دیگر برای طراحان.


حجم:3.5 مگابایت


مجموعه وکتور کاغذی Stock Vectors

اینبار ۶ وکتور زیبا و جذاب  با مضمون کاغذ قرار دادم . این وکتورهای کاغذی با فرمت EPS هستند و در محیط فوتوشاپ و کورل دراو بسیار راحت قابل ویرایش هستند و برای طراحان قابل استفاده می باشد.


حجم:3.2 مگابایت


دانلود فونتهای سری B

فونتهای زیادی برای زبان فارسی ساخته شده ،أما هنگام کار کردن با آنها حتما دچار مشکل شده اید(حرف ی متصل به حرف بعد نمی شود) ،تنها فونتهای سالم در میان فونتهای فارسی فونت های سری B می باشد که امروز برای دانلود قرار دادم.من خودم نزدیک به 500 فونت فارسی دارم ولی تنها این سری سالمتر از همه آنهاست که تعدادش 40 عدد می باشد.

نکته: بعد از نصب فونتها ،فونتها را کپی کرده و در داخل فولدر Font داخل کنترل پنل پیست کنید تا نصب شود.

حجم: 1.1 مگابایت


روایتی از امام صادق (علیه السلام)

عَن یَزیدَ الصّائِغِ قالَ: قُلتُ لِاَبی عَبدِاللهِ (ع) : رَجُلٌ عَلَی هذا الاَمرِ اِن حَدَثَ کَذَبَ وَ اِن وَعَدَ اَخلَفَ وَ اِن اَوتُمِنَ خانَ؛
ما مَنزِلَتُهُ ؟ قال: هیَ اَدنی المنازِل مِن الکُفرِ وَ لَیسَ بِکافِر


یزید بن صائغ گوید: به امام جعفر صادق عرض کردم که : مردی هست که شیعه است ولی اگر سخن گوید دروغ می گوید و اگر وعده دهد به وعده اش وفا نمی کند و اگر امینش شمرند خیانت می کند؛ چنین کسی چه مقام و منزلتی دارد ؟ حضرت فرمود: منزلت او نزدیکترین منزلها به کفر است ولی کافر نیست.
جهاد با نفس، ح 479

الذین اذا اصابتهم مصیبة قالوا...

این مطلب توسط نویسنده‌اش رمزگذاری شده است و برای مشاهده‌ی آن احتیاج به وارد کردن رمز عبور دارید.