نگاه عارفان

حضرت آقای امجد:

 شیخ عباس قمی پس از عمل به تمامی مفاتیح آن را چاپ کرد

 آیت‌الله محمود امجد کرمانشاهی درباره مفاتیح الجنان گفت: شیخ عباس قمی پس آن که به تمامی اعمال مندرج در آن عمل کرد، حاضر به چاپ اثرش شد.

 آیت‌الله امجد پنج‌شنبه شب در یکی از مجالس انس که با حضور ده‌ها نفر از عاشقان اهل بیت(ع) و جمعی از جوانان برگزار شد، گفت: دین اسلام دین عقل است و عقل به انسان می‌گوید به دنبال پیامبر برو.

 وی درباره تأکید اسلام بر عقل و رد اخباری‌گری گفت: می‌گویند فیض کاشانی اخباری است، اما من معقول‌تر از فیض در عصر حاضر ندیده‌ام. او کاملا معقول عمل می‌کرد. اخباری‌گری اصلا امکان ندارد، معنا ندارد. دین اسلام دین عقل است و عقل انسان به او می‌گوید سراغ پیامبر برو. و او خود این‌گونه بود.

 آیت‌الله امجد در بخش دیگری از سخنان خود با بیان حدیثی از معصومین درباره فضل صلوات بر پیامبر و آلش گفتند: صلوات گناهان را بمباران می‌کنند. وقتی «الحمدلله» می‌گوییم از حیوان جدا می‌شویم، وقتی «استغفر الله» می‌گوییم وارد حیطه فرشتگان می‌شویم و با صلوات وارد حریم اهل بیت می‌شویم. بهتر از صلوات در عالم هیچ چیز نیست.

 ایشان در ادامه افزودند: انسان در هر چیز باید اندازه را نگه دارد صلوات هم نه باید زیاد بلند باشد و نه خیلی آرام. خدا توفیق دهد در همه چیز حد وسط را نگه داریم.

 ایشان در بیان پرکاری و زیاد کاری و تفاوت آنها گفتند: کار زیاد خوب است، اما کار زیادی خوب نیست. اما کار زیاد کردن تنوع می‌خواهد. شیخ عباس قمی از پرکارترین‌ها بود وقتی نگارش مفاتیح را به اتمام رساند و خواستند آن را به چاپ برسانند، گفت یک سال صبر کنید پس از یک سال که مفاتیح به چاپ رسید، پرسیدند چرا همان پارسال اجازه چاپ ندادید؟ گفت: خواستم یک بار خودم به آن عمل کنم و ببینم مشکلی در آن نباشد. امروز مفاتیح در همه خانه‌ها، مساجد و حرم‌ها هست و هر کس که از آن استفاده می‌کند با شیخ عباس شریک است.

 آیت‌الله امجد در پایان ضمن بیان مصائب حضرت زهرا در باره تأثر ابی عبدالله الحسین (ع) از فراق مادر گفتند: همه بر غربت حسین(ع) گریه می‌کنند و حسین(ع) بر غربت مادر.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد