تلفات ارتش صهیونیستی در جنگ 33 روزه


نگاهی به تلفات ارتش صهیونیستی در جنگ 33 روزه


در تمام ایام جنگ 33 روزه لبنان ارتش صهیونیستى به هیچ‏وجه در وضعیتى قرار نگرفت که بتواند خسارات خود را با طرف لبنانى مقایسه کند. در حالى که تلفات نظامیان صهیونیست در نبردهاى زمینى، روزبه‏روز توسط رسانه‏هاى صهیونیستى و همچنین شبکه تلویزیونى "المنار" (ارگان حزب‏الله لبنان) به سراسر جهان مخابره مى‏شد، هیچ آمار دقیق و قابل اعتمادى از تلفات وارده به رزمندگان مقاومت اسلامى وجود نداشت.
به گزارش خبرگزاری فارس، حزب‏الله تنها در چند مورد انگشت‏شمار به شهداى مقاومت اسلامى اشاره کرده بود و اسراییل هم هیچ دلیل و مدرکى براى دعاوى عجیب و غریب خود مبنى بر کشته شدن صدها چریک مقاومت (تا مرز 500 و 600 نفر) ارائه نمى‏کرد و همین نشان مى‏داد که آمار ارائه شده از سوى رسانه‏ها و واحدهاى جنگ روانى صهیونیستى از چه میزانى از صحت و سقم برخوردار است.ارتش صهیونیستی با پخش اعلامیه هایی که با بی سلیقه گی کاملی طراحی شده بودند ، بار ها لیست های عریض و طویلی از اسامی فرماندهان کشته شده حزب الله را در روستا های جنوب لبنان پخش می کرد که تنها باعث خنده مردم می شد چرا که صاحبان اکثر آن اسامی در طول جنگ بارها به زادگاه خود و دیگر روستاهای جنوب تردد می کردند و دروغ های شاخداری را که برای انتشار آن ها از اسکادران های هوایی ارتش صهیونیستی استفاده می شد برملا می نمودند.
در حالى که دوربین‏هاى تلویزیونى، تصاویر منحصر به فرد انهدام تانک‏هاى "مرکاوا"، سقوط هلى‏کوپترهاى "آپاچى"، انتقال مجروحان غرق در خون اسراییلى به بیمارستان‏هاى "حیفا"، "صفد" و "طبریه" و تشییع و دفن اجساد سربازان اسراییلى را همه روزه به سراسر جهان مخابره مى‏کردند، حتى یک عکس یا چند ثانیه فیلم از چریک‏هاى در حال رزم حزب‏الله وجود نداشت، هیچ گزارشى از آنان پخش نمى‏شد و حتى شبکه تلویزیونى "المنار" هم فیلمى از نیروهاى در حال رزم خود پخش نمى‏کرد. آنچه رسانه‏هاى بین‏المللى از لبنان منتشر مى‏کردند، تنها به خاک و خون کشیده شدن غیرنظامیان (اعم از کودکان و زنان و سالخوردگان) و آوارگى و خرابى خانه و کاشانه شیعیان "ضاحیه" و "جنوب لبنان" بود.. از سوى دیگر روزنامه‏ها و تلویزیون‏ها نیز پر بود از تصاویر و فیلم‏هاى همرزمان و همقطاران آنان که روى برانکارد و داخل آمبولانس‏ها از درد ناله مى‏کردند و در مقابل، دریغ از حتى یک تصویر از جنازه یا مجروحى که متعلق به نیروهاى حزب‏الله باشد. این توازن به قدرى مضحک بود که اسارت سه نیروى عادى حزب‏الله به دست صهیونیست‏ها و نمایش عکس و فیلمهاى آن هم، کمکى به بهبود اوضاع نکرد.
پس از برقراری آتش بس و پایان جنگ 33 روزه، باز هم هیچ آماری از شهدای حزب الله در جنگ ارائه نشد و این موضوع برای رژیم صهیونیستی بسیار گران تمام شد زیرا که هیچ سندی برای اثبات دعاوی این رژیم درباره تلفات حزب الله را در اختیار تحلیلگران و کارشناسان صهیونیست قرار نمی داد.حتی شمارش تابوت هایی که پس از پایان جنگ در روستاهای جنوب لبنان تشییع می شد کمکی به صهیونیست ها نکرد زیرا به هیچ وجه قابل تشخیص نبود که تشییع شده گان جزو مقتولین در صحنه نبرد رویارو هستند یا در جریان بمباران های هوایی جان داده اند.امروز با گذشت دو سال از پایان جنگ 33 روزه، هنوز هم هیچ آمار مشخصی از اعضای رسمی حزب الله که در جنگ های زمینی به شهادت رسیده اند وجود ندارد اما آمار آن ها چیزی در حدود 100 نفر تخمین زده می شود. با احتساب آن دسته از کادر های حزب الله که هنگام حضور در خانه های خود یا در دفاتر محلی حزب الله بر اثر بمباران هوایی به شهادت رسیدند، این آمار به حدود 200 تا 250 نفر ارتقا پیدا می کند.
در مقابل وزارت جنگ رژیم صهیونیستی آماری را از نظامیان کشته شده خود را منتشر کرده است که گرچه با توجه به سوابق عدم صداقت دستگاه های رسمی این رژیم و همچنین شدت و حدت جنگ های زمینی لبنان دور از واقعیت به نظر می آید اما در هر حال تنها آمار رسمی منتشر شده می باشد. متن کامل این لیست به شرح زیر است:

بر اساس این آمار از سوى پایگاه اینترنتى وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستى منتشر شده است ،117نظامى صهیونیست در جریان نبرد با چریکهاى مقاومت اسلامى به قتل رسیدند. از این تلفات به ترتیب:
هشت نفر در 21 تیر (روزآغاز جنگ)،
*4 نفر در 23 تیر،
*2 نفر در 28 تیر،
*6 نفر در 29 تیر،
*4 نفر در 2 مرداد،
*9 نفر در 4 مرداد،
*3 نفر در 10 مرداد ،
*یک نفر در 11 مرداد،
*4 نفر در 12 مرداد،
*3 نفر در 13 مرداد،
*2 نفر در 14 مرداد،
*12 نفر در 15 مرداد،
* 5 نفر در 16 مرداد،
*2 نفر در 17 مرداد،
*16 نفر در 18 مرداد،
* 3 نفر در 19 مرداد،
* 24 نفر در 21 مرداد (سى‏امبن روز جنگ)،
* 9 نفر در 22 مرداد و
*یک نفر در 27 مرداد (سه روز پس از آتش بس) به هلاکت رسیده‏اند(این کشته، از افسران تیپ "269 سایرت ماتکال" بود که طى یک عملیات "هلى برن" ناموفق به دست حزب‏الله کشته شد.)

به این ترتیب سى‏امین روز جنگ، پرتلفات‏ترین مقطع براى ارتش صهیونیستى بود و تنها سه روز بعد مقامات صهیونیست آتش بس را پذیرفتند. کشته‏هاى این جنگ شامل نیروهاى "تیپ گولانى"، "تیپ ناحال"، "تیپ چتربازان"، "واحد ویژه ماگلان"، "تیپ 401 زرهى"، "نیروى دریایى" و "تیپ 269 سایرت ماتکال"بودند. واحدهاى نامبرده، برجسته‏ترین و مشهورترین یگان‏هاى رزمى ارتش رژیم صهیونیستى هستند که هر کدام در تاریخ جنگ های اعراب و اسراییل کارنامه عریض و طویلی دارند.البته آمار های دیگری نیز از طریق برخی پایگاه های اطلاع رسانی غربی منتشر شده است که آن ها هم به دلیل بالا بودن آمار زیاد قابل اعتنا نمی باشد اما تجربه نشان داده است که باید آمار ارائه شده از سوی صهیونیست ها را حد اقل در 2 ضرب کرد.
نظرات 5 + ارسال نظر
هادی دوشنبه 27 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 01:19 ق.ظ

سلام.

آقا، خیلی لذت بردیم. احسنت. به این میگن وبلاگ!

دانیال چهارشنبه 13 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 10:30 ب.ظ http://Danyal.ir

عجب ، برای یکی دو تا اسیر این همه کشته دادند ؟!
آماری از شهدای حزب الله دارید ؟

آمار دقیق و قابل اطمینانی ندارم

دانیال پنج‌شنبه 14 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 05:46 ب.ظ http://Danyal.ir

حیف که دکترم گفته گلوله برای سلامتیم ضرر داره و اگر تیر بخورم میمیرم و الا خیلی دوست داشتم در این جهاد مقدس علیه این یهودی های خدا نشناس شرکت کنم !

سعید پنج‌شنبه 2 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 08:15 ب.ظ

خودتونو گول می زنین.بالای هزار نفر لبنانی مردن اقتصاد لبنانم فلج شد.اگه اسرئیل انقدر ضعیفه پس چرا بهش حمله نمی کنید؟؟؟

اول : فقط یه نمونه براتون میگم....بعد از انهدام 64 دستگاه تانک مرکاوا تمام کشورهایی که این تانک رو سفارش داده بودن سفارش خودشون رو کنسل کردن...فک نکنم لازم باشه بگم چقدر خسارت فقط تو همین یه قلم به آمریکا و اسرائیل وارد شد
دوم : کشتن هزار نفر انسان معمولی(اگه آمار درست باشه)؟! نه نظامی...توان ارتش اسرائیل هم در همین حد که انسانهای بی دفاع رو بکشه
سوم : اقتصاد لبنان فلج شد؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!
چهارم: ما مسلمانیم به جایی حمله نمیکنیم مگر این که به ما حمله شده باشه

sara شنبه 28 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 10:40 ب.ظ http://faryademahtab545.blogfa.com

سلام من دانشجوی علوم سیاسی هستم براتون یه زحمتی داشتم میشه به من چندتا کتاب در زمینه جنگ33روزه لبنان معرفی کنید برای روش تحقیقم میخاستم البته اگر امکانش هست ممنون میشم

علیک سلام
برای جنگ 33 روزه مقاله های متفاوت و متنوع در سطح اینترنت هست.جستجو بفرمایید حتما چیزی خواهید یافت
یا علی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد