موشک زمین به زمین سجیل 2


موشک زمین به زمین سجیل 2

موشک جدید زمین به زمین ایران قریب 2 هزار کیلومتر برد دارد.

به گزارش فارس، سردار مصطفی محمدنجار وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح پس از قرائت آیه‌ای از قرآن کریم و ذکر نام خداوند، از محل اتاق هدایت موشک سجیل، دستور پرتاب این موشک نسل جدید را با کسب اجازه از ملت شریف ایران و نیز فرمانده معظم کل قوا صادر کرد.
وی در حاشیه مراسم شلیک این موشک، دقت بالای آن را به عنوان یکی از ویژگی‌های قابل توجه موشک سجیل دانست و افزود: برد موشک جدید زمین به زمین ایران نزدیک به 2 هزار کیلومتر است.
نجار سرعت بالا در عملیاتی شدن این موشک را به عنوان دیگر خصلت سجیل دانست و گفت: این موشک در زمان بسیار کوتاهی آماده شده و لانچر سجیل نیز می‌تواند بلافاصله پس از پرتاب آن، با سرعت منطقه شلیک را ترک کند.
وزیر دفاع کشورمان تاکید کرد: موشک سجیل، تجهیزات پرتابی و تجهیزات جانبی آن تماما به دست متخصصان دفاعی ایران طراحی و ساخته شده و اقتدار و توان جدیدی را به نیروهای مسلح کشورمان خواهد داد.
خبرگزاری «ریا نووستی»: "محمود احمدی نژاد" رئیس جمهور ایران روز چهارشنبه در سفر خود به استان سمنان از پرتاب موفقیت آمیز موشک دوربرد سجیل 2 با فنآوری پیشرفته و سوخت جامد به ماورا‌ی جو خبر داد. به گزارش «ریا نووستی» از فارس، احمدی‌نژاد در جمع مردم سمنان اظهار داشت: "موشک‌های سجیل دارای عملکرد چند مرحله‌ای هستند و به سرعت حرکت می‌کنند و وارد جو می‌شوند و در نقطه هدف فرود می‌آیند". وی با بیان اینکه موشک‌های سجیل از نوع موشک‌های دوربرد است، ادامه داد: "وزیر دفاع صبح امروز در مسیر پرواز اعضای هیئت دولت به سمنان در تماسی تلفنی اعلام کرد موشک سجیل 2 که دارای فناوری بسیار پیشرفته‌ای است، از سمنان شلیک شد و در نقطه هدف فرود آمد". احمدی‌نژاد ادامه داد: "این موشک با سوخت جامد کار می‌کند و متخصصان می‌دانند که سوخت جامد قدرت تحرک بسیار بالایی دارد و برد آن بسیار زیاد است". وی با بیان اینکه در موشک‌های قبلی از طول 26 متری موشک حدود 23 متر را سوخت تشکیل می‌داد، اظهار داشت: استفاده از سوخت جامد حجم سوخت را به یک هشتم، 1/0 و حتی یک دوازدهم کاهش می‌دهد.
 
 

 رئیس جمهور ایران ادامه داد: "سوخت جامد برای موشک‌های ماهواره‌بر کاربردهای فراوانی دارد و هر کدام از این موشک‌ها دقت عملکرد دارند و وقتی می‌خواهند به هدف برخورد کنند، دایره‌ای به شعاع 250 تا 300 متر را در جو به وجود می‌آورند و موشک سجیل 2 امروز به دایره وسط مورد نظر برخورد کرد و پیروزی کامل نصیب سازمان هوا فضای ایران شد".

بر همین اساس روزنامه صهیونیستی "هاآرتص " در بازتاب این خبر و در راستای سناریوی ایران هراسی نوشت که ایران با موفقیت موشکی را آزمایش کرد که می‌تواند اسرائیل راهدف قرار دهد.
این نشریه صهیونیستی در ادامه نوشت که احمدی‌نژاد اعلام کرده است که ایران موشک دوربردی را آزمایش کرده است که به راحتی می‌تواند اسرائیل و جنوب شرقی اروپا و همچنین پایگاه‌های آمریکا در منطقه خلیج فارس را هدف قرار دهد.
هاآرتص همچنین نوشت: موشک سطح به سطح سجیل 2 که با سوخت جامد کار می‌کند نوع جدیدی از موشک سجیل است که ایران با موفقیت آن را در سال گذشته آزمایش کرد.
از سوی دیگر روزنامه صهیونیستی جروزالم‌پست نیز در انعکاس جهت‌دار خبر پرتاب موفقیت آمیز موشک سجیل 2 نوشت که ایران موشکی را پرتاب کرد که دو هزار کیلومتر برد دارد.
این روزنامه اسرائیلی در ادامه به نقل از احمدی‌نژاد نوشت که موشک سجیل 2 به هدف خود برخورد کرد.
"دانی آیالون " معاون وزیر امور خارجه اسرائیل نیز در واکنش به خبر پرتاب سجیل 2 با هدف تهدید جلوه دادن ایران و پنهان کردن نگرانی مقامات رژیم صهیونیستی گفت: این اقدام باید اروپایی‌ها را نگران کند.
وی همچنین برای اینکه سناریوی ایران هراسی را به غیر از اروپا به آمریکا نیز القا کند مدعی شد که ایرانی‌ها در حال توسعه موشک بالستیکی با برد 10 هزار کیلومتر هستند که می‌تواند به آمریکا برسد.
خبر پرتاب موفقیت آمیز موشک سجیل 2 ایران در حالی منتشر شد که یک روزنامه آمریکایی نوشت طبق تحلیل‌هایی که محققان برجسته آمریکایی و روسی انجام داده‌اند سپر ضد موشکی آمریکا به دلیل نوع موشک‌‌هایی که ایران در حال توسعه آن است غیر موثر خواهد بود.
نظرات 1 + ارسال نظر
Manijeh Askvyy دوشنبه 27 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 02:22 ب.ظ http://manijehaskvyy.blogsky.com/

درودهای فراوان به مدیر مسئول محترم:
همکاران عزیز، شما را به وبلاگ رهروان بابک خرمدین با مقاله جدید دعوت می کنم از نقدهای خوبتان دریغ نورزید با تشکر همکار شما منیژه
http://manijehaskvyy.blogsky.com/:

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد